Kompozicijos įtaka

margas svieto rūbas

Moderatoriai: PauZak, Komiksų mafija

Kompozicijos įtaka

Standartinė Exuss » 2008-12-18 09:57:39

Nesvarbu ką piešiate, estetinį ir emocinį svorį duoda kompozija :)
Čia mano panagrinėjimai kompozicijos, objektų išdėstymo erdvėje filmų kadruose. Galima daug išmokti :)

http://www.komiksai.com/img_exuss/car/
http://www.komiksai.com/img_exuss/blood/
http://www.komiksai.com/img_exuss/jaws/

Asmeniškai aš manau, kad komiksas turi daugiau galimybių kompozicijai, pvz., galimą veikėją nupiešti siaurame kadre arba kadre visai be rėmų, o kine kadro formatas nesikeičia per visą filmą.
Vartotojo avataras
Exuss
Šeimos narys
 
Pranešimai: 2015
Užsiregistravo: 2004-06-30 20:11:03
Miestas: Vilnius

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė Rorkas » 2008-12-18 16:57:40

puiki analize. su dideliu malonumu seniai kazko neskaiciau. aciu.
Vartotojo avataras
Rorkas
Šeimos narys
 
Pranešimai: 2622
Užsiregistravo: 2004-07-01 06:12:21

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė Luk » 2009-01-14 00:03:30

O liuks! Man patiko, zinosiu i ka kreiptis jei reiks kokios pagelbos su kompozic.priemonem!
Vartotojo avataras
Luk
 
Pranešimai: 99
Užsiregistravo: 2007-09-10 13:16:13

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė Exuss » 2009-02-10 01:16:53

Tikrų tikriausias pasakojimas vaizdais o ne žodžiais!

http://www.komiksai.com/img_exuss/troy/
http://www.komiksai.com/img_exuss/lockdown/

Gero žiūrėjimo / skaitymo ;)
Vartotojo avataras
Exuss
Šeimos narys
 
Pranešimai: 2015
Užsiregistravo: 2004-06-30 20:11:03
Miestas: Vilnius

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė gedazz » 2009-02-10 16:34:20

Jo, Love Lockdown tikrai geras klipas. Is tikruju, i kai kuriuos tavo pastebetus dalykus net demesio anksciau nebuvau atkreipes :)
Vartotojo avataras
gedazz
 
Pranešimai: 494
Užsiregistravo: 2004-09-24 21:24:22
Miestas: Vilnius-Panevėžys

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė Exuss » 2009-02-19 10:38:55

Gelbėkite mane, dabar visur matau tai, ko anksčiau net neįtariau esant :verylol: :verylol:

Cituoju laišką savo draugui, su kuriuo kartu šiemet planuojame du filmus pastatyti.

Pasižiūrėk, radau komikso puslapį. Vokiečių kalba, nieko nesuprantu, bet nesvarbu. Svarbiausia atkreipk dėmesį, kaip čia nuolatos šokinėja „kamera“, t.y. skaitytojo akis iš vienos pusės į kitą. Tačiau kadrai žiūrisi visiškai normaliai, kažkaip visai nesijaučia, kad būtų kažkas negerai.

1 2 3
4 5 6
7 8 9

Paveikslėlis

1. Kadras kurį galima vadinti „per vaikino petį“. Mergina žiūri į vaikiną, o vaikinas žiūri į lubas.
2. Vaizdas apsisuka 180 laipsnių kampu, galima vadinti „per merginos petį“. Kadro reikia tam, kad matyti vaikino reakciją, kuris atsisuka į merginą. Mergina žiūri tiesiai priešais save.
3. Vaizdas vėl apsisuka daugiau nei 180 laipsnių kampu, merginos close-up‘as, kuris matomas žiūrint vaikino akimis. Intymus merginos kadras. Mergina pasisukusi į vaikiną. Tas galvos pasukimas ir close-up‘as dar labiau prikausto dėmesį ir suteikią svarbą jos žodžiais, net jeigu tai tik komiksas, o ne filmas.
4. Žiūrovas lieka toje pačioje pusėje, tik atsitraukęs nuo porelės LABIAU, nei prieš tai buvusiuose kadruose. Kadras be dialogų, taip parodoma nejauki pauzė dialoge. Mergina vėl žiūri prieš save, o ne į vaikiną. O vaikinas, skirtingai nuo 1-o kadro, vis dar žiūri į merginą.
5. Vėl merginos kadras, bet jau nebe toks intymus, nes žiūrovas nėra taip arti merginos, kaip 3-ame kadre. Bet mergina vėl žiūri į vaikiną.
6. Kadras iš priekio, linija nekerta, nes 90 laipsnių posūkis. Vaikinas pasikelia nuo lovos ir uždeda ranką. Vaizdas iš priekio, nes matosi abiejų veidai, kūnų padėtys, uždėta ranka.
7. Intymus vaikino kadras, linija nekertama.
8. Vaizdas pasisuka daugiau nei 180 laipsnių, matome veikėjų nugaras. Kadangi vokiško teksto nesuprantu, bet iš eigos spėju, kad veikėjų nugaros reiškia išliekantį jausmų atšalimą kartu su susitaikymu, čia kai susipykus sakoma „ai, na gerai, pamirštam“, tačiau vis dar jaučiasi kartėlis.
9. Vėl vaizdas pasisuka 180 laipsnių, lova iš priekio ir dar iš viršaus (atsitraukimo jausmas, o gal palengvėjimo). Porelė po pokalbio guli susiglaudusi. Jeigu būtų pokalbis teigiamas, spėju, kad porelės vaizdas būtų iš kito kampo, būtų intymesnis, galbūt close-up‘as, kaip vaikinas prisiglaudęs prie merginos.

Atkreipk dėmesį, kad vaikinas ir mergina visada yra toje pačioje fizinėje erdvėje, t.y. nevaikšto, juda tik „kamera“ aplink juos. Noriu pasakyti, kad 180 laipsnių taisyklės laikymasis ne visada yra privaloma taisyklė. Kiek pastebėjau, 180 laipsnių taisyklės griežčiausiai laikosi muilo operos, todėl turime teisingai nufilmuotus, bet nuobodžius kadrus ir dialogus.

P.S. Ar matai, kiek daug lemia net ir pieštų pasakojimų veikėjų žvilgsniai. Pvz., po atviro pokalbio, kai matosi žvilgsniai, po to atvirumas kažkur dingsta, po 5-ojo kadro daugiau aiškiai nesimato žvilgsnių (matosi tik akies srities brūkšneliai). Įtariu, kad mes tai jaučiame intuityviai. Per Summer Media Studia vienas operatorius sakė, kad mokslininkai tyrė su žmogaus akies obuolio judėjimą, kai jam rodomi įvairūs vaizdai. Tai, kai žmogui rodoma veido nuotrauka, tai žmogaus akis daugiausiai laiko užtrunka „skanuodama“ veido akių sritį, o veido kontūras „apibėgamas“ tik tam, kad susidaryti bendrą vaizdą.
Vartotojo avataras
Exuss
Šeimos narys
 
Pranešimai: 2015
Užsiregistravo: 2004-06-30 20:11:03
Miestas: Vilnius

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė PauZak » 2009-02-19 17:11:58

oba. cia tai tikrai geras.. variantas, kai figuros nejuda praktishkai,
bet kadrai tikrai idomiai ir ish skirtingu kampu paimti :| - najs.

o man tai labai patiko vienas shtai tokiu kadruociu/kadravimo , sakykim atvirkshtiniu variantu
(manau pasakoti cia nieko daug nereikia), paprastai, dinamishkai, idomiai, pasigerekit -
kai kamera praktishkai nejuda, bet paimti geri plano rakursai. super.

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
paveiksleliai © Alessandra Sorrentino
Vartotojo avataras
PauZak
Moderator
 
Pranešimai: 1018
Užsiregistravo: 2004-10-19 08:06:26
Miestas: Vilnius / Klaipeda

Re: Kompozicijos įtaka

Standartinė Exuss » 2009-02-20 09:00:03

PauZak :thumbsup:

Geras! Čia kiek suprantu, yra kadrai iš anime, o berniukas vienas, parodyta tik jo bėgimo trajektorija. Pati kamera nejuda, bet nuolat keičiasi jos kampas, kuris yra žemėjantis ir greitėjantis.

Paveikslėlis
Horizontali scena, pro vertikalius (stabilumą suteikiančius) medžius, žmones prabėga berniukas.

Paveikslėlis
Gerokai dinamiškesnė scena. Gatvė (scena) vis dar ta pati, bet horizontas ir perspektyvos taškas yra nuleistas, tai suteikia akivaizdaus pagreičio bėgančiam berniukui, nors pasikeitė tik kameros kampas.

Paveikslėlis
Scena vėl būtų statiška, jeigu ne pirmame plane esantys laiptų turėklai. Turėklų nukrypimas žemyn yra didesnis negu prieš tai buvusio paveiksliuko perspektyvos taškas. Nors vienintelis judantis objektas yra maža berniuko figūrėlė, bet dominuojantis turėklų kontūras puikiai dera su prieš tai buvusio paveiksliuko perspektyvos pasvirimo ašimi.

Paveikslėlis
Perspektyva "krenta" tiesiai žemyn! Lyginant su ankstesniais kadrais, čia didžiausias greitis, ir berniuko greitis nebe horizontalus, nebe įstrižai žemyn, o vertikaliai žemyn!

Ir dar kartą primenu, berniukas visą laiką bėga vienodu greičiu, visą dinamiškumą duoda žiūrėjimo kampas ir kompozicija (turėklai).

Paveikslėlis
Čia aiškiau matosi, kaip palaipsniui judėjimo kryptis "krenta" žemyn, taip vizualiai suteikdama pagreitį.
Vartotojo avataras
Exuss
Šeimos narys
 
Pranešimai: 2015
Užsiregistravo: 2004-06-30 20:11:03
Miestas: Vilnius


Grįžti į Margumynai

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron